Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled na reflexi ve vzdělávání v oborech sociální práce a ošetřovatelství
Čajko Eibicht, Monika ; Lorenz, Walter (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent) ; Vacková, Jitka (oponent)
V období dynamických společenských změn a nejistot se reflektivní praxe stává pro sociální práci a ošetřovatelství klíčovou. Tato disertační práce zkoumá epistemologické základy a multidimenzionální povahu reflexe v rámci profesního vzdělávání z různých teoretických perspektiv testovaných prostřednictvím originálních empirických zjištění, jejichž cílem je předejít redukci reflexe na pouhou techniku, a naopak podpořit dialog, interdisciplinární spolupráci a participativní přístupy. Vychází z fenomenologického a kritického konstruktivistického přístupu s cílem prohloubit porozumění individuálním i kolektivním zkušenostem vzdělavatelů a jejich reflektivním praktikám. Struktura práce odpovídá třem empirickým fázím. První fáze zkoumá charakteristiky reflexe a její rozvojový potenciál prostřednictvím dotazníků SRIS a PHLMS. Druhá fáze, zahrnující reflexivní tematickou analýzu rozhovorů, se věnuje názorům vzdělavatelů na reflexi a jejich metodám podpory reflektivity u studentů. Ve třetí fázi práce využívá Q metodologii ke zpracování a analýze různých pohledů na reflexi mezi vzdělavateli. Tato metoda, v českém prostředí dosud málo využívaná, umožňuje hlubší zkoumání subjektivních aspektů vzdělávací praxe. Účast 35 vzdělavatelů vedla k identifikaci tří hlavních faktorů: fenomenologického, pragmatického a...
Cognitive Disorganisation and Insight in Schizophrenia.
Toušková Petrásková, Tereza ; Bob, Petr (vedoucí práce) ; Ptáček, Radek (oponent) ; Roman, Robert (oponent)
Tereza Petrásková Toušková - Cognitive Disorganisation and Insight in Schizophrenia 1 Souhrn domí p edstavuje projev aktivit mozku, které zahrnují jednotný, integra ní a m nlivý proces, odrážející vazbu mezi rozdílnými modali- tami základních informa ních a subjektivních komponent. Podle sou asného výzkumu hrají zm ny v domí a sebeuv dom ní význam- nou roli v patofyziologii schizofrenie a asto zahrnují zvýšenou aktivaci hypothalamo-hypofyzární osy. Studie poukazují na to, že proces po- ruchy uv dom ní a dezintegrace v domí u schizofrenie spolu pravd podobn mohou souviset a být zp sobeny obdobnými zm nami na úrovni mozku, které pak mohou být vysv tleny r znými stupni narušení konektivity a zpracování informací, což negativn ovliv uje žný vzorec synchronní aktivity tvo ící adaptivní integra ní funkce domí. S ohledem na tento kontext je ú elem teoretické ásti diserta ní práce popsat základní neurobiologické mechanismy provázející integra ní procesy v mozku spolu s komplementární duševní aktivitou zahrnující sebeuv dom ní a náhled, které odrážejí návzájem propojené procesy psychiky a mozkové aktivity, což implikuje p ímý efekt psy- choterapie a dalších metakognitivních aktivit na funkci mozku. První ást empirického výzkumu zkoumá konceptuální dezorganiza- ci a její d ležitou roli v patofyziologii schizofrenie....
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
Komunikační strategie produktu Frisco
Kubovčíková, Veronika ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Seda, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením dosavadní komunikace produktu Frisco a následným návrhem nové komunikační strategie. Dosavadní komunikace je hodnocena na základě dat MML TGI a dat poskytnutých společností Atmosphere za rok 2010 a 01-11 2011, jejich další užití a šíření je podmíněno souhlasem poskytovatelů těchto dat. Užitými nástroji pro analýzu dat a následné sestavení nových plánů byly počítačové programy Yetti, Mamut, Golem, Data Analyzer, Medplan a interní nástroje vyvinuté v mediální agentuře Carat Czech Republic, s.r.o.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.